Met de fiets van Manerba naar Lago di Valvestino

Manerba – Valvestino

Met de fiets naar Lago di Valvestino

Fietstocht van Manerba naar Lago di Valvestino en terug. Deze route is ongeveer 85 km en het klimwerk is zwaar. Vanaf Manerba fiets je naar de hoofdweg richting Salo. Je fietst bovenlangs Salo richting Tormini en dan vervolgens rechtsaf naar Vobarno. Bij Vobarno kijk even op de kaart (rode stip) zie je een witte weg langs een beekje richting Rango/ Eno. Deze weg volg je en het wordt zwaar. Een stuk voorbij Eno krijg je een splitsing, daar naar rechts.

Uiteindelijk kom je boven bij een berghut Rifugio Passo Cavallino, je bent nu op 1100 meter. Vervolg de weg rechtdoor. Je komt uit op een grotere gele weg. Rechts aanhouden. Vervolgens weer een splitsing, rechts aanhouden. Bij de volgende weer rechts aanhouden, nu gewoon de weg volgen langs Lago di Valvestino. Mooie route je komt langs de stuwdam. Vervolg de weg naar Navazzo. Voor de afdaling naar Gargano heb je nog een restaurant misschien tijd voor een stop je hebt het verdiend. Mooie afdaling naar met schitterend uitzicht over het Gardameer. Eenmaal beneden rechts langs het meer weer terug. Succes en let altijd op weg i.v.m. grind, stenen, kuilen en scheuren.